DESPRE NOI

 

DESPRE DUMNEZEU

Credem intr-un singur Dumnezeu Viu si Adevarat, Creator, Stapan si Sustinator al tuturor celor vazute si nevazute, Etern, Infinit si Atotcunoscator, existand si descoperit noua ca Sfanta Treime, Tatal, Fiul si Duhul Sfant.

Genesa 1:1, Efes. 4:6, Maleahi 2:10, Iov 31:15, Rom. 1:19-20, 11:36, Psalm 94:9, Fapte 17:24, II Cor. 13:14, Matei 28:19, I Ioan 5:7
Dumnezeu Tatal: Ioan 6:27, I Petru 1:2, Mat.11:25, Marcu 14:36, Fapte 2:33, Rom. 15:6
Dumnezeu Fiul: Mat. 16:16, Ioan 1:1, Luca 3:32, II Cor. 1:19
Dumnezeu Duhul Sfant: Iov 33:4, Isaia 48:16, I Cor.2:10, Fapte 5:32, Ioan 4:24, II Cor. 3:3

 

DESPRE OM

Noi credem si marturisim ca omul este creat de Dumnezeu dupa chipul si asemanarea Lui asa cum spune Scriptura. Partea materiala, trupul fizic, a fost luat din tarana, iar componenta spirituala, sufletul si duhul, e din Dumnezeu
Genesa 1:27, Genesa 2:7

Dumnezeu L-a facut pe om fara pacat, perfect, dar nu desavarsit, cu vointa libera de a alege binele sau raul.
Genesa 1:31, Genesa 2:17, Deut.30:15

Omul prin caderea in pacat a devenit incapabil sa traiasca voia Lui Dumnezeu si nu poate sa nu pacatuiasca. Omul este sub blestemul pacatului mostenind natura pacatoasa prin nastere.
Rom.5:12, 5:19, 7:17-23, 5:6

In fata Lui Dumnezeu omul este raspunzator de toate faptele, vorbele si gandurile sale fiindca suntem creati liberi sa alegem conform propriei vointe.
Toti oamenii trebuie sa moara iar dupa moarte urmeaza judecata si rasplatirea vesnica.
Rom.14:12, Mat.12:36, II Cor. 5:10, Evrei 9:27

 

DESPRE PACAT

Noi credem si marturisim ca scopul declarat al Lui Dumnezeu atunci cand l-a creat pe om a fost ca acesta sa reflecte slava si gloria Lui Dumnezeu in intreaga creatie si sa se bucure de partasia cu Dumnezeu, dar omul a fost ademenit de Satan sau Diavol, devenind neascultator de porunca Lui Dumnezeu si astfel a intrat in lume pacatul si blestemul.
Gen.3:13, Ioan 5:17, Rom.14:23, Iacov 4:17, Ecles. 7:29, Psalm 51:4, Efes. 2:1-3, Deut. 9:7, I Ioan 3:4

Pacatul inseamna neascultare de Dumnezeu, de standardele Sale, fie in actiune, fie in dispozitie sau atitudine.
Pacatul este neatingerea scopului pentru care am fost creati. Toti oamenii sunt pacatosi, in consecinta, toti sunt morti din punct de vedere spiritual.
Rom. 3:23, Ecles. 7:20, Iov 15:16, Rom. 5:12, I Ioan 1:8, I Imparati 8:46, Rom.6:23, Gen. 2:17, Iacov 1:15

 

DESPRE MANTUIRE

Noi credem si marturisim ca mantuirea este scaparea omului de sub urmarile calcarii legilor divine. Plata pacatului este moartea spirituala, despartirea de Dumnezeu, iar mantuirea este tocmai aducerea la viata prin Dumnezeu.

Omul nu se poate mantui pe sine, el nu se poate spala de pacatele sale, nu se poate dezvinovati si nici nu se poate ascunde de pedeapsa pentru pacatele sale.
Ier. 2:22 ,,Chiar daca te-ai spala cu silitra, chiar daca ai da cu multa soda, nelegiuirea ta tot ar ramanea scrisa inaintea Mea, zice Domnul Dumnezeu."
Rom. 1:20 ,,...nu se pot dezvinovati."
Amos 9:2,3 ,,De-ar patrunde chiar pana in locuinta mortilor, si de acolo ii va smulge mana Mea ; de s-ar sui chiar pana in ceruri, si de acolo ii voi pogori... de s-ar ascunde de privirile Mele chiar in fundul marii, si acolo voi porunci sarpelui sa-i muste."

Faptele bune nu pot rascumpara trecutului vinovat sau castiga mantuirea. Ele insa pot fi o dovada a mantuirii acelui om.
Rom. 3:20 ,,...nimeni prin faptele legii."
Isaia 64:6 ,,toate faptele noastre bune sunt ca o haina manjita."
Ieremia 13:23 ,,...ati putea voi sa faceti binele, voi, care sunteti deprinsi sa faceti, raul?"

Mantuirea se primeste prin Harul Lui Dumnezeu - o favoare nemeritata pe care Dumnezeu ne-o da prin moartea si viata Lui Isus Hristos.
Tit. 2:11 ,,Harul lui Dumnezeu... aduce mantuire..."
Efes. 2:8,9 ,,Prin har ati fost mantuiti... nu prin fapte".
Fapt. 15:11 ,,...suntem mantuiti prin harul Domnului Isus."
Tit. 3:5 ,,El ne-a mantuit, nu pentru faptele facute de noi."

Isus Hristos este singura cale pentru mantuirea omului pacatos, indiferent de rasa, nationalitate, sex sau clasa sociala.
1 Ioan 2:2 ,,El este jertfa de ispasire pentru pacatele ...intregii lumi,"
Tit. 1:11 ,,Harul aduce mantuirea pentru toti oamenii."
I Tim. 2:4 ,,Dumnezeu... voieste ca toti oamenii sa fie mantuiti."

Pentru a fi mantuit omul trebuie sa indeplineasca doua conditii: pocainta si credinta. Ele sunt totdeauna nedespartite.
- pocainta inseamna recunoasterea pacatului, parerea de rau pentru el, parasirea lui si marturisirea lui in fata Domnului, adica intoarcerea la Dumnezeu.
- credinta inseamna primirea de catre pacatos a harului divin pe care Dumnezeu il ofera in Hristos, spre mantuire si viata vesnica.
 Marcu 1:15 ,,El zicea: ,,...Pocaiti-va si credeti in Evanghelie."
Luca 13:3 ,,Daca nu va pocaiti toti veti pieri..."
Fapt. 2:38 ,,Pocaiti-va, le-a zis Petru si fiecare din voi sa fie botezat..."
Fapt. 17:30 ,,Dumnezeu nu tine seama de vremurile de nestiinta, si porunceste acum tuturor oamenilor de pretutindeni sa se pocaiasca."
Fapt. 16:31 ,,Crede in Domnul Isus si vei fi mantuit..."

 

DESPRE NASTEREA DIN NOU

Noi credem si marturisim ca nasterea din nou e regenerarea vietii prin care suntem inzestrati cu capacitati spirituale prin care putem avea o relatie spirituala cu Dumnezeu, urmarind implinirea voii Lui Dumnezeu si a valorilor imparatiei Lui in viata noastra. Intreaga noastra personalitate este regenerata cu ocazia nasterii din nou, caracter si intelect, sentiment sau vointa.
Ioan 3:7 ,,Trebuie sa va nasteti din nou."

Fara nastere din nou, toate incercarile noastre de a face fapte bune pe care sa le rasplateasca Dumnezeu in ziua judecatii, sau de a trai voia Lui Dumnezeu, sunt falimentare si fara un rezultat remarcabil. Firea noastra pamanteasca este o fire pacatoasa, care da roadele pacatului si numai Duhul Sfant poate face in viata pacatosului transformarea care sa-l faca pe acesta placut Lui Dumnezeu. Prin pocainta si credinta un pacatos poate fi nascut din nou si Dumnezeu face aceasta lucrare a nasterii din nou prin Cuvantul Sau si prin Duhul Sfant.
Matei 7:16-18 „Culeg oamenii strunguri din spini, sau smochine din maracini?... Pomul rau face roade rele... Pomul rau nu poate face roade bune”.
Rom. 8:7 ,,ea (firea pamanteasca) nu se supune Legii lui Dumnezeu si nici nu poate sa se supuna”
Matei 12:34 „...cum ati putea voi sa spuneti lucruri bune, cand voi sunteti rai?"

Nasterea din nou nu e o imbunatatire a vietii ci o transformare a vietii, innoirea mintii.
II Cor. 5:17 ,,Caci daca este cineva in Hristos, este o faptura noua; cele vechi s-au dus: iata ca toate lucrurile s-au facut noi."
Rom. 6:4 ,,...sa traim o viata noua”.
Col. 3:9-10 ,,...v-ati dezbracat de omul cel vechi cu faptele lui si v-ati imbracat cu cel nou.”

Nasterea din nou ne da calitatea de copii ai Lui Dumnezeu si ne face partasi firii dumnezeiesti, capabili de a trai voia Lui Dumnezeu. Noi devenim astfel si mostenitori ai Lui Dumnezeu. Dreptul la mostenirea vesnica e pe baza inrudirii noastre cu Dumnezeu, cine nu e nascut din nou nu e copil al Lui Dumnezeu si nici nu are drept la mostenirea vesnica.
Ioan 3:6 ,,Ce e nascut din carne este carne, si ce este nascut din Duh este duh."
Gal. 5:22,23 ,,Roada Duhului dimpotriva este: dragostea, bucuria, pacea, indelung rabdatoare, bunatatea, facerea de bine, credinciosia, blandetea, infranarea poftelor”
Mat. :17 „Pomul bun face roade bune."

 

DESPRE MIJLOCITORUL NOSTRU IN FATA LUI DUMNEZEU

Noi credem si marturisim ca Isus Hristos este mijlocitorul randuit, in mod divin, intre Dumnezeu si om. Luand asupra Sa natura omeneasca, dar fara pacat, El a suferit si a murit pe cruce pentru mantuirea pacatosilor. El a fost ingropat, a inviat a treia zi si S-a inaltat la Tatal, la dreapta Caruia traieste pururea, ca sa mijloceasca pentru poporul Sau. El este singurul mijlocitor, Profet, Preot si Imparat al Bisericii Sale.
I Tim. 2:5, Evrei 8:7 ; 9:15, 24; 12:24 ; 7:25, Fapt. 7:56, Ps. 110:1, I Petru 3:22, Rom. 8:34, I Ioan 2:1

 

DESPRE BISERICA

Noi credem si marturisim dupa Scriptura, ca totalitatea credinciosilor, fara deosebire de rasa, nationalitate sau clasa sociala, din toate timpurile, din cer si de pe pamant, formeaza Biserica lui Isus Hristos, adica a celor ce au crezut in Hristos si au fost nascuti din nou.

Biserica locala dupa invatatura Noului Testament este unitatea voluntara a unui grup de credinciosi dintr-o localitate, nascuti din nou si botezati pe baza marturisirii personale a credintei lor in Domnul Isus Hristos ca Mantuitorul lor. Ei se unesc cu scopul de a se inchina Lui Dumnezeu, de a se zidi sufleteste, de a pastra curata credinta si invatatura crestina potrivit cu Scriptura, si de a colabora la propovaduirea Cuvantului Lui Dumnezeu.

Membrii intre ei se numesc frati si sunt egali in drepturi si indatoriri indiferent de rasa, nationalitate, clasa sociala sau pregatire educationala.
Mat.23:8; Efes.5:30; Fapte 2:41

 

SIMBOLURILE NOULUI TESTAMENT

Noi credem si marturisim ca Biserica Nou-Testamentala are doua simboluri: botezul si Cina Domnului.

1. Botezul. Cuvantul grecesc pentru botez e ,,baptizo" si tradus inseamna ,,afundare", impunand aplicarea botezului prin cufundare in apa si nici de cum prin stropire. Cufundarea se face o singura data, in numele Sfintei Treimi.
Mat. 28:19

Botezul este simbolul inmormantarii omului vechi, si a invierii omului celui nou, a firii noi, pentru o alta viata.

Rom. 6:4

Botezul nu are calitatea de a curati pacatele; curatirea pacatelor o face numai sangele Domnului Isus. Botezul e marturia publica a individului ca a primit deja aceasta curatire.
Fapt. 8:13,21, 1 Petru 3:21

Pentru ca cineva sa fie botezat, el trebuie sa primeasca mai intai mantuirea, ca sa aiba un cuget curat; trebuie deci sa fi indeplinit conditiile mantuirii: pocainta si credinta.
Copiii, fiindca nu pot marturisi ca au indeplinit aceste conditii, nu pot fi botezati.
Marcu 16:16, Fapt. 2:38, Fapt. 8:36,37

2. Cina Domnului, este simbolul mortii Domnului Isus in locul nostru. Ea se compune din paine si vin neamestecate. Painea franta ne aminteste de trupul Lui frant pentru noi, iar vinul ne aminteste de sangele Sau varsat pentru spalarea pacatelor noastre.
Mat. 26:26-28

Cina Domnului nu are calitatea de a ierta pacatele. Ea are menirea de a marturisi lucrarea salvatoare a Domnului Isus si de a ne aminti ca, pentru iertarea pacatelor noastre, a trebuit ca trupul Lui sa fie frant si sangele Sau sa fie varsat. Pentru acest scop, El a poruncit ca noi sa comemoram Cina.
Luca 22:19, 1 Cor. 11:24,25

 

ZIUA DOMNULUI

Noi credem si marturisim ca, ziua Domnului este o randuiala crestina, care trebuie tinuta incontinuu, petrecuta in inchinare si cugetare spirituala, atat in public cat si acasa. Spre deosebire de vechiul asezamant mozaic, cand se tinea ziua a saptea, crestinii, ca membrii ai asezamantul nou, trebuie sa tina ziua intaia a saptamanii (Duminica) care a fost sfintita de Dumnezeu prin invierea din morti a Fiului Sau si prin trimiterea Duhului Sfant.

Primii crestini au tinut-o ca zi de inchinare. In ea trebuie sa ne odihnim de lucrurile si distractiile trupesti, avand voie sa facem faptele milei si cele care sunt absolut necesare.

Marcu 16:9 ,,Isus, dupa ce a inviat in dimineata zilei dintai a saptamanii..."
Luca 24:1-6 ,,In ziua intai a saptamanii, femeile... au venit la mormant... n-au gasit trupul Domnului Isus... doi barbati, imbracati in haine stralucitoare... le-a zis: ,,...a inviat."
Ioan 20:1 ,,In ziua dintai a saptamanii...”
Fapt. 2:1-4 „In ziua Cincizecimii, erau toti impreuna si toti s-au umplut de Duhul Sfant..."
Apoc. 1:10 ,,In ziua Domnului eram in Duhul..."
Fapt. 20:7 ,,In ziua dintai a saptamanii eram adunati laolalta ca sa frangem painea."
1 Cor. 16:2 ,,In ziua dintai a saptamanii fiecare din voi sa puna deoparte..."
Ps. 118:24 „Aceasta este ziua care a facut-o Domnul: sa ne bucuram si sa ne veselim in ea."
Levitic 23:15,16 „de a doua zi dupa Sabat... sa numarati cincizeci de zile pana in ziua care vine dupa al saptelea Sabat; atunci sa aduceti Domnului un nou dar de mancare." etc.

 

DESPRE RUGACIUNE

Noi credem si marturisim ca rugaciunea e starea de partasie intima a omului cu Dumnezeu. Ea este exprimarea sincera a launtrului nostru in fata Domnului. Din aceasta cauza nu avem carti de rugaciuni si nu indemnam pe altii sa invete rugaciuni pe dinafara.
Ps. 62:8 ,,...varsati-va inimile inaintea Lui!"
Ps. 142:2 ,,...ma rog catre Domnul. Imi vars necazul inaintea Lui, si-mi povestesc stramtorarea inaintea Lui."
Filip 4:6 ,,...in orice lucru aduceti cererile voastre la cunostinta lui Dumnezeu, prin rugaciuni si cereri cu multumiri."
Dupa starea inimii, rugaciunea poate fi de multumire, de cerere si de mijlocire.
I Tim. 2:1 ,,...sa faceti rugaciuni, cereri, mijlociri, multumiri..."
Efes. 5:20 ,,Multumiti totdeauna lui Dumnezeu Tatal pentru toate lucrurile".

Rugaciunea trebui adresata Tatalui in Numele Domnului Isus. El fiind singurul mijlocitor intre om si Dumnezeu. Rugaciunile adresate sfintilor, credem ca nu sunt in conformitate cu Sfintele Scripturi.
Ioan 16:23 „....orice veti cere de la Tatal in Numele Meu, va va da."
I Tim. 2:5 ”...este un singur Mijlocitor intre Dumnezeu si oameni: Omul Isus Hristos."

Rugaciunea este absoluta necesara vietii spirituale, pentru cresterea, intarirea, ferirea de ispite si biruinta asupra vrajmasului.
Luca 18:1 ,,Isus le-a spus o pilda ca sa le arate ca trebuie sa se roage necurmat si sa nu se lase."
I Tes. 5:17 ,,Rugati-va neincetat".
Mat. 26:41 ,,...va rugati ca sa nu cadeti in ispita."
Efes. 3:16 „...si-L rog... sa va faca sa va intariti in putere."

Rugaciunea privata se poate face oriunde, iar rugaciunea comuna se face in partasie cu ceilalti credinciosi din biserica.
Mat. 6:6 ,,Tu cand te rogi intra in odaita ta... si roaga-te Tatalui tau, care este in ascuns..."
Mat. 14:23 ,,...S-a suit pe munte sa Se roage.”
Mat. 26:26,39 ,,...Isus a venit... in Ghetsemani... si s-a rugat."
Fapt. 2:42 ,,Ei staruiau... in rugaciuni."
Fapt. 12:5 "Biserica nu inceta sa inalte rugaciuni."

Rugaciunile pentru cei morti nu au fost practicate in Biserica Crestina. Noi credem ca ele nu au nici o valoare, deoarece cel mort a ajuns la locul lui imediat dupa moarte, fara sa mai fie posibilitate de schimbare de la un loc la altul.
Luca 16:26 ,,...intre noi si intre voi este o prapastie mare asa ca cei ce ar vrea sa treaca... de acolo la noi sa nu poata."

 

DESPRE SFINTENIE

Noi credem si marturisim ca sfintirea e lucrarea progresiva pe care o face Dumnezeu, prin Duhul Sfant, in viata pacatosului mantuit. Ea incepe la nasterea din nou si prin ea suntem facuti potriviti voiei Lui.
I Tes. 4:3 ,,Voia lui Dumnezeu este sfintirea voastra.”
I Petru 1:16 ,,Fiti sfinti caci, Eu sunt Sfant."
I Tes. 4:7 ,,Caci, Dumnezeu nu ne-a chemat la necuratia, ci la sfintire."

Ea inseamna curatirea de pacat si punerea la o parte a vietii pentru Dumnezeu, prin despartirea de lume. Curatirea de pacat e facuta de sangele Domnului Isus.
I Ioan 1:7 ,,...sangele lui Isus, Fiul Sau, ne curateste de orice pacat."
I Cor. 6:11 ,,...ati fost spalati, ati fost sfintiti..."
Evr. 13:12 „...Isus ca sa sfinteasca norodul cu insusi sangele Sau..."

Despartirea de lume si punerea la o parte pentru Dumnezeu, se face prin Cuvantul lui Dumnezeu si prin Duhul Sfant, care ne da putere a ne impotrivi ispitelor si a trai voia Lui.
Ioan 17:17 ,,Sfinteste-i prin adevarul Tau: Cuvantul Tau e adevarul."
Fapt. 2:40 ,,Mantuiti-va din mijlocul acestui neam ticalos."
II Cor. 6:17 ,,Despartiti-va de ei, zice Domnul."
I Petru 1:2 ,,...prin sfintirea lucrata de Duhul, spre ascultare..."
II Cor. 3:18 ,,Noi toti privim... si suntem schimbati in acelasi chip al Lui, din slava in slava prin Duhul Domnului."

Sfintirea e o lucrare la care Dumnezeu isi are partea Lui, iar omul a lui. Dumnezeu prin Duhul Sfant influenteaza vointa noastra si ne da puterea, iar omul accepta pentru sine, in totul voia si puterea lui Dumnezeu.
Filip. 2:13 ,,Caci Dumnezeu este Acela care lucreaza in voi si va da, dupa placerea Lui, si vointa si infaptuirea."
Evr. 13:20,21 ,,Dumnezeul pacii... sa va faca desavarsiti in orice lucru bun, ca sa faceti voia Lui, si sa lucreze in noi ce-I este placut."
Col. 4:12 ,,...pentru ca desavarsiti... sa staruiti in voia lui Dumnezeu."
Col. 1:22,23 ,,...ca sa va faca sa va infatisati inaintea Lui, sfinti, fara prihana si fara vina, negresit daca ramaneti... in credinta."
II Tes. 1:11 „Dumnezeul nostru sa implineasca in voi, cu putere, orice dorinta de bunatate si orice lucrare izvorata din credinta”.